Voorbereiding - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van GertPaul & Ellen Vlies - WaarBenJij.nu Voorbereiding - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van GertPaul & Ellen Vlies - WaarBenJij.nu

Voorbereiding

Door: GertPaul

Blijf op de hoogte en volg GertPaul & Ellen

06 April 2014 | Nederland, Utrecht

Ha mooie mensen,

in de komende maanden hopen we hier met enige regelmaat verslag te doen van onze belevenissen in de VS en de voorbereidingen daarvoor.
Op 20 mei vliegen we naar Jacksonville, Florida (via Washington DC), waar we tot en met 27 juli gaan helpen in het opzetten en leiden van een Summer Training Program (STP) voor Amerikaanse studenten van Navigators. Als je hier meer over wilt lezen, kun je terecht op http://www.jaxstp.org (filmpje heeft wel veel tijd nodig om te laden).

Als het programma is afgelopen verblijven we nog een paar dagen bij vrienden die daar in de buurt wonen en voor de laatste 2 weken gaan we een paar staten verderop naar Colorado Springs (2800km!!!). Daar ligt het hoofdkantoor van de Navigators (Glen Eyrie), aan de voet van de Rocky Mountains.

Jacksonville ligt op dezelfde breedtegraad als Marokko met warmere winters dan onze zomers, dus met zonfactor 10+ krijg je gegrilde Van der Vliesjes, haha. Beetje verrast waren we dan ook toen we hoorden dat we vooral warme kleren mee moesten nemen, voor binnen... (airco's maken overuren om schimmel buiten de deur te houden, want naast heet schijnt het ook heel vochtig te zijn.
We zullen zien, maar eerst de vlucht overleven, we zijn heel benieuwd hoe de jongens het gaan doen op die lange vlucht, gebed is welkom :). We krijgen al tips binnen van 'bij voorbaat sorry voor de geluidsoverlast-cadeaupakketjes' voor onze medepassagiers...hopelijk heeft de man met de hamer ook een ticket geboekt op onze vlucht.

Op het STP worden zo'n 170 studenten verwacht. Per 3/4 studenten zitten ze in een groepje dat geleid wordt door een groepsleider en wij als stafleden (Ellen en ik dus en zo'n 15 Amerikaanse stafleden) coachen weer die groepsleiders. Omdat er vrij veel jonge staf meegaat, hebben wij ook nog een verantwoordelijkheid om hen te ondersteunen waar nodig.
We zien er erg naar uit om meer te leren over hoe ze in de VS het studentenwerk aanpakken en te zien welke overeenkomsten en verschillen er zijn. Daarnaast hopen we ook wat in te kunnen brengen vanuit de ervaringen die wij hier in NL hebben opgedaan. Het is ons al wel helder geworden dat er duidelijke verschillen zijn, maar hoe groot die zijn, we'll see!

Binnenkort weer meer, leuk dat jullie meelezen!

GertPaul & Ellen