Het einde nadert... - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van GertPaul & Ellen Vlies - WaarBenJij.nu Het einde nadert... - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van GertPaul & Ellen Vlies - WaarBenJij.nu

Het einde nadert...

Door: Ellen en GertPaul

Blijf op de hoogte en volg GertPaul & Ellen

26 Juli 2014 | Verenigde Staten, Jacksonville

Er zijn inmiddels alweer aardig wat weken verstreken en het einde van het zomerprogramma nadert. Tijd om de balans op te maken van wat we geleerd hebben en hebben kunnen geven hier.

Een voorbeeld van wat we het heel erg bijzonder hebben gevonden is de focus op- en de liefde voor de Bijbel hier. Het heeft ons geïnspireerd om meer en op verschillende manieren de Bijbel te lezen en toe te passen. De, vooral oudere, Navigator staf die werd ingevlogen voor praatjes/trainingen/workshops gaven een inspirerend voorbeeld van het uitpluizen van Bijbelgedeelten, het vertalen naar de huidige cultuur en de dagelijkse praktijk.

Ook inspirerend om te zien is hoe hier het werk zo relationeel is; met studenten wat gaan drinken/eten/shoppen draagt allemaal bij aan het doel om je leven te delen met de ander en op die manier hen te laten zien hoe een leven met Jezus eruit ziet.
En de zaterdagen op het strand met alle studenten waar we het evangelie uitlegden aan mensen daar aan de hand van een brugillustratie (Romeinen 6:23), zijn super bijzonder geweest. Iedere zaterdag waren er mensen die hun leven aan Jezus wilde geven, heel bijzonder.

Waar we hebben gemerkt wat te kunnen bijdragen aan het werk hier is op het gebied van gebed (vooral luisterend bidden en gebedspastoraat), het brengen van meer openheid op het gebied van relaties en seksualiteit en het werken volgens een gezond werk/rust ritme. Leuk voor ons om te zien dat we ons daarin zelf ook ontwikkeld hebben de afgelopen jaren.

En daarnaast hebben we ook heel veel plezier gehad; op het strand, in leuke, mooie en ontroerende gesprekken met studenten en collega's, bij verschillende fastfoodketens en zelfs in Disneyworld!

De jongens spreken inmiddels een aardig woordje Engels. Boaz verrast ons met: mama, dat is echt unbelievable, of door het zingen van het hele ABC in het Engels en Jesse wijst nu naar de lucht om ons een 'plane' aan te wijzen in plaats van een vliegtuig.

Aanstaande zondag is het programma afgelopen en blijven we eerst een paar dagen bij vrienden hier vlak bij. Daarna vliegen we nog naar Colorado Springs om het hoofdkantoor te bezoeken om dan 14 augustus weer naar NL te vertrekken.

Ontzettend bedankt voor al jullie (financiële) steun in dit avontuur. Eenmaal thuis zullen we nog uitgebreider verslag doen van ons avontuur hier,

Groetjes,

GertPaul en Ellen

• 28 Juli 2014 - 07:47

Ineke:

Leuk om te lezen! Nog een fijne afronding! Leuk om jullie weer te gaan zien! Gr. Ineke