First days in Florida - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van GertPaul & Ellen Vlies - WaarBenJij.nu First days in Florida - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van GertPaul & Ellen Vlies - WaarBenJij.nu

First days in Florida

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg GertPaul & Ellen

26 Mei 2014 | Verenigde Staten, Jacksonville

We zijn er!
Waar we nogal huiverig waren voor de grote reis met onze 2 stuiterballetjes, kunnen we terugkijkend zeggen dat het heel erg goed ging. Mede dankzij onze medereizigers, een gratis upgrade naar raamstoelen, een extra stoel voor Jesse en jullie gebed niet te vergeten!

Onze eerste indrukken werden nog een beetje vertroebeld door de jetlag (tussen 03.00 en 07.00 uur ziet de wereld er overal anders uit) maar daarna vielen ons vooral de hartelijkheid, het warme weer (35 graden en heel vochtig), heeeeele grote auto's en hele toegewijde mensen ons op.

Het zomerprogramma is nu nog in de beginfase, met heel veel voorbereiding voor de studentleiders. Dat betekent heel veel praatjes, oefeningen en kennismaken (onze eerste vrije dag is volgens mij volgende week dinsdag). Wat nu al opvalt is dat de studentleiders heel graag meer willen leren en de Bijbel ongeveer uit hun hoofd kennen (impressive). Wij hebben ons eerste praatje al gehouden en we merken dat we enerzijds heel veel leren van de mensen hier en ook een mooie aanvulling kunnen geven vanuit onze eigen ervaring.

De jongens doen het goed, maar moeten meer wennen dan we dachten. Boaz vraagt steeds wat er nu gezegd wordt, waar we nu naar toe gaan, waar al die auto's naar toe gaan, enz enz. Jesse is vooral aanhankelijk en het slapen gaat al veel beter dan in het begin, maar hij zit nog niet helemaal in het ritme (in tegenstelling tot Boaz die heel snel aangepast was).

Ons adres is trouwens:
fam. van der Vlies
C/O The Navigators
11800 UNF Drive 3334
Jacksonville, FL 32224

Bedankt voor al jullie gebeden, berichtjes en meeleven!

• 28 Mei 2014 - 08:48

Ma Van Der Vlies:

Lieve Allemaal,

Fijn wat van jullie te horen! Verrassend om te merken dat Boaz kennelijk zo'n behoefte heeft aan overzicht en contact!? Hopenlijk glijdt Jesse steeds meer in het ritme. Ik hoop dat jullie de telkens rust en geduld kunnen vinden voor hen en voor jullie zelf!

Ik sta op het punt om af te reizen naar de conventie. Willen jullie voor de dienst van ziekenzalving en Avondmaalsviering bidden op zaterdagmorgen?

Veel zegen en leiding van de Heer en plezier gewenst!

Ma